متخصص گوش و حلق و بینی در تهران

بسیاری از افرادی که دچار یکی از بیماری های گوش شده اند می توانند به بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران یا سایر شهرها مراجعه کنند.

انتخاب بهترین متخصص گوش و حلق وبینی در تهرانمتخصص گوش و حلق و بینی در تهران

1. برای انتخاب یک متخصص گوش و حلق و بینی در تهران راه های متفاوتی وجود دارد که یکی از آن ها پرس و جو از دوستان و آشنایان می باشد.
  2. بهتر است بدانید امروزه با گسترش فضای اینترنت افراد می توانند با جستجو عبارتی همچون بهترین متخصص گوش و حلق و بینی در تهران یا فوق تخصص گوش تهران ، لیستی از بهترین پزشکان تهیه کرده و پس از تحقیق درباره آن ها نزد بهترین شان بروند.
  3. در جلسه مشاوره تمامی مشکلات خود را به پزشک فوق تخصص گوش بگویید تا ایشان با توجه به آن ها بتواند به درستی شما را راهنمایی کند و پس از بررسی وضعیت آزمایشات شما بهترین روش درمانی را برای تان انتخاب کند.

ویژگی های یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب به شرح ذیل می باشد:

1. یک متخصص گوش ، حلق و بینی خوب باید صبور و با حوصله باشد و زمان کافی را برای معاینه بیمار بگذارد.
  2. صرفا به فکر منافع خود نباشد و سلامت بیمار را اولویت کارش قرار دهد.
  3. با توجه به نوع بیماری فرد مراقبت های لازم را به او توضیح دهد.
  4. در صورتی که فرد خواسته های نامعقولی از جراح داشت سعی در متقاعد کردن او کند و در صورتی که فرد متقاعد نشد از جراحی او اجتناب کند.

گوش تشکیل شده از چند قسمت مختلف می باشد :

1. گوش داخلی
  2. گوش خارجی
  3. گوش میانی

گوش داخلی : گوش داخلی دربردارنده عصب های شنوایی است که به مغز راه دارند.متخصص گوش و حلق و بینی در تهران

گوش داخلی ممکن است به دلیل عواملی نظیر اختلال حلزونی ، دچار عفونت شود.

گوش خارجی : گوش خارجی از مجرا و لاله گوش تشکیل شده است.

اگر گوش خارجی دچار عفونت باشد ممکن است به علت وجود باکتری و قارچ باشد ؛ این بیماری در بین افرادی که زیاد شنا می کنند ، شایع است.

عفونت گوش خارجی دارای علائمی می باشد این علائم عبارتند از درد گوش ، تب ، سوزش گوش ، اختلال در شنوایی ، خارش گوش و غیره.

گوش میانی : گوش میانی شامل استخوانچه ها می باشد که وظیفه آن ها انتقال صدا از پرده به سمت گوش داخلی است.

عفونت گوش میانی بسیار خطرناک می باشد که به علت عفونت در دستگاه تنفسی به وجود می آید ؛ این بیماری بیشتر در کودکان شایع است.

علائم این بیماری تب و لرز ، درد گوش ، خارج شدن ترشحات زرد از گوش و غیره می باشد.

انواع بیماری های گوش و درمان های آن

در مقالات متعددی که تهیه شده و در وب سایت موجود است درباره بیماری های گوش ، نشانه ها ، علل بروز آن ها ، راه های درمان و غیر توضیحاتی را مطرح کرده ایم که می توانید با مراجعه به آن مقالات اطلاعات جامعی را به دست آورید، در این بخش از مقاله به طور مختصر برخی از بیماری های گوش را نام برده و توضیح می دهیم.

• وزوز گوش

وزوز گوش یکی از شایع ترین بیماری های گوش می باشد که در آن افراد در یک یا هر دو گوش خود صداهای زنگ مانندی را می شنوند ؛ از جمله دلایل بروز این بیماری می توان به از بین رفتن پایانه های عصب ریز شنوایی اشاره کرد. همچنین افزایش سن ، وجود توده ای از جرم در گوش ، آلرژی ، برخورد ضربه به سر و غیره نیز باعث وزوز گوش می شوند.

برای درمان وزوز گوش راه حل قطعی وجود ندارد و پس از اینکه متخصص گوش وضعیت بیمار را بررسی کرد و علت ایجاد را یافت می تواند اقدام به درمان کند.

• بیماری منییرمتخصص گوش و حلق و بینی در تهران

این بیماری در اثر بروز اختلال در گوش داخلی ایجاد می شود و هنوز علت ایجاد آن ناشناخته است، در اکثر مواقع فقط یک گوش و در ۱۵ درصد افراد در هر دو گوش ایجاد می شود. از علائم بیماری منییر می توان به سرگیجه ، کاهش شنوایی ، وزوز گوش و غیره اشاره کرد، برای مطالعه روش درمانی این بیماری به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید.

• بیماری اتواسکلروز

علت این بیماری وجود چسبندگی در استخوانچه های گوش میانی می باشد زمان شایع آن در سنین جوانی و نوجوانی است ؛ درمان آن با توجه به تشخیص پزشک از طریق جراحی یا استفاده از سمعک است.

• ضربه به گوش

ضربه خوردن گوش ممکن است باعث مشکلاتی مانند اختلال در شنوایی شود ؛ میزان آسیب وارد شده به گوش بستگی به شدت ضربه دارد.

• پارگی پرده گوش

پاره شدن پرده صماخ باعث کاهش شنوایی می شود ، این میزان کاهش شنوایی بستگی به اندازه پارگی پرده دارد. بدن انسان خود توانایی ترمیم پرده صماخ را دارد اما در برخی موارد نیاز به جراحی می باشد.

• پرسبیکوز

بالا رفتن سن می تواند باعث کاهش شنوایی شود به این تغییر میزان شنوایی که به علت پیری رخ می دهد پرسبیکوز می گویند.

• نویز

ما معمولا شاهد کاهش شنوایی در افرادی هستیم که در محیط های پرسروصدا قرار دارند برای نمونه کسانی که در کارخانه کار می کنند ، افرادی که برای مدت طولانی از هدفون یا هندزفری استفاده می کنند و غیره. برای جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری نویز باید از حضور در محیط های شلوغ و استفاده از هدفون و غیره دوری کنیم.

• کاهش شنوایی به علت مسمومیت دارویی

برخی از دارو ها مانند استرپتومایسین ، دی هیدرواسترپتومایسین ، کانامایسین ، کنین و سالیسیلات باعث آسیب به گوش می شود پس بهتر است از مصرف این داروها اجتناب نمایید.

• اتیت سروز

این بیماری در کودکان رخ می دهد که همراه با تب و درد می باشد. اگر این بیماری به موقع درمان نشود باعث ایجاد عفونت در گوش و سپس پارگی پرده گوش می شود عوارض دیگری هم مانند فلج عصب صورت ، کاهش شنوایی ، سرگیجه و غیره دارد.

• عفونت گوش

یکی از عوامل موثر در کاهش شنوایی ، عفونت گوش می باشد ؛ در هر سنی عفونت گوش ممکن است باعث کاهش شنوایی شود.

برای درمان بیماری های گوش سه راه وجود دارد که آن ها عبارتند از :

1. جراحی گوش
  2. توان بخشی گوش