متخصص گوش در تهران

متخصص گوش در تهران : افرادی هستند که به دلیل بیماری های گوش به دنبال بهترین متخصص گوش و حلق و بینی می گردند تا با مراجعه به او بیماری خود را درمان کرده و سلامتی خود را به دست آورد.

انتخاب یک متخصص گوش و حلق و بینی در کلان شهری همچون تهران کار دشواری می باشد و ممکن است این سوال در ذهن افراد ایجاد شود که بهترین متخصص گوش در تهران یا سایر شهرها کیست؟

بهترین متخصص گوش ، حلق و بینی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

چگونه می توان بهترین متخصص گوش در تهران را انتخاب کرد؟

و غیره.

متخصص گوش در تهران

ویژگی های یک متخصص گوش خوب به شرح ذیل می باشد:

• یک متخصص گوش یا فوق تخصص گوش باید دانش و تجربه کافی درباره بیماری های گوش و راه های درمان آن داشته باشد.
  • زمان کافی را برای درمان بیمار بگذارد و بهترین روش درمان را به او پیشنهاد بدهد.
  • تنها به فکر منافع شخصی خود نباشد.
  • بتواند رضایت بیماران خود را کسب کند.
  • صبور باشد و تمامی نکات لازم در خصوص بیماری و راه های درمان را به بیمار توضیح دهد و سعی کند استرس و نگرانی را از بیمار دور کند.

نحوه انتخاب بهترین متخصص گوش ، حلق و بینی به شرح ذیل می باشد:

• برای انتخاب بهترین متخصص گوش ، حلق ، بینی می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید، همچنین برای انتخاب یک متخصص گوش خوب می توانید در گوگل نیز جستجو کنید.
  • پس از انتخاب متخصص گوش و حلق و بینی مورد نظر درباره میزان تحصیلات و سوابق کاری تحقیق کنید.
  • برای کسب آگاهی بیشتر درباره دکتر مهدی سلیمان پور می توانید به درباره دکتر وب سایت ایشان مراجعه کنید.
  • پس از انتخاب متخصص گوش مورد نظر به مطب او بروید و با بیمارانی که در مطب او حضور دارند صحبت کرده و میزان رضایت آن ها را بسنجید.

متخصص گوش در تهران

مهارت های یک متخصص گوش و حلق و بینی به شرح ذیل می باشد:

یک متخصص گوش خوب می تواند بیماری های گوش همچون وزوز گوش ، کم شنوایی ، اوتیت ، مشکلات حاد گوش داخلی و خارجی و غیره بهبود بخشد.

بیماری های گوش

درابتدای مقاله درباره ویژگی ها و نحوه انتخاب یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب صحبت کردیم، در ادامه مقاله می خواهیم به بیماری های گوش و نحوه درمان آن ها توسط بهترین متخصص گوش بپردازیم.

• وزوز گوش

یکی از بیمارهای رایجی که افراد معمولا برای درمان آن به متخصص گوش مراجعه می کنند وزوز گوش می باشد، این عارضه به صورت صداهایی شبیه به زنگ در گوش می باشد که ممکن است در هر دو گوش یا یکی از گوش ها اتفاق بیوفتد.

به این نکته توجه داشته باشید که نوعی وزوز گوش وجود دارد که به آن وزوز بارز می گویند و بر اثر اسپاسم عضله های داخل گوش میانی یا اختلال در عروق خونی ایجاد می شود.

این عارضه در اکثر موارد دلیل خاصی ندارد و در صورتی که پزشک علت بروز این بیماری را بیابد اقدام به درمان آن می کند.

• اوتیت

این نوع بیماری که در اثر عفونت مجرای تنفسی فوقانی ایجاد می شود دارای سه نوع اوتیت سروز ، اوتیت مدیای حاد ، اوتیت مدیای مزمن می باشد.

اوتیت سروز در اثر جمع شدن مایع در گوش میانی همراه با التهاب و بدون علائم می باشد این نوع اوتیت معمولا بعد از اوتیت مدیا مشاهده می شود.

اوتیت مدیای حاد در اثر نوعی عفونت حاد که همراه باعفونت مجاری تنفسی فوقانی می باشد بروز می یابد.

اوتیت مدیای مزمن در اثر عفونت گوش میانی ایجاد شده و ممکن است باعث پاره شدن پرده گوش شود.

متخصص گوش و حلق و بینی پیش از اینکه نوع درمان را تعیین کند با معاینه دقیق نوع اوتیت را مشخص می کند و بعد از آن با جراحی یا دارو اقدام به برطرف کردن آن می کند.

• بیماری منییر

این نوع از بیماری در اثر بروز اختلال در گوش داخلی اتفاق می افتد و نام دیگر آن هیدروپس آندولنف است، باید بگوییم که علت اصلی بروز این بیماری ناشناخته می باشد اما ممکن است در اثر فشار مایع گوش داخلی بروز کند.

از علائم این بیماری می توان به سرگیجه ، کاهش شنوایی ، احساس پری گوش ، وزوز گوش اشاره کرد.

افراد برای درمان این بیماری باید موارد ذیل را رعایت کنند:

1. کاهش استرس ، مصرف الکل و کافئین ، سیگار و خستگی زیاد
  2. استفاده درست از مواد غذایی
  3. خواب و استراحت کافی
  4. انجام فعالیت های بدنی

• جرم گوش

باید بگوییم که پوست قسمت خارجی مجرای گوش دارای غددی می باشد که باعث تولید جرم و واکس در گوش می شود.

جرم ایجاد شده در گوش و به مرور زمان جمع و خشک می شود، برای خارج کردن جرم تولید شده در گوش از سوآپ ها استفاده نکنید چرا که باعث انسداد گوش می شود.

این جرم تولید شده وظیفه به دام انداختن گرد و غبار را دارد تا به پرده گوش نرسد.

از علائم تولید جرم می توان به کاهش شنوایی ، صدا و وزوز گوش ، درد ، احساس پری و گرفتگی گوش اشاره کرد.

• نورینوم آکوستیک

نورینوم آکوستیک نوعی تومور غیر سرطانی می باشد که بر روی عصبی که از مغز به گوش متصل می شود ایجاد می گردد، این تومور قابلیت گسترش در بدن را نداشته به همین علت جزء بیماری های گوش محسوب می شود.

از شایع ترین علائم این بیماری می توان به کاهش شنوائی به طور ناگهانی ، شنیدن صدای زنگ مانند در گوش ، بی حس شدن صورت ، ضعف ، سرگیجه و عدم تعادل فرد اشاره کرد.

برای درمان این بیماری پس از انجام آزمایشات و بررسی آن توسط متخصص گوش و حلق و بینی در صورتی که این توده به سرعت در حال رشد و بزرگ شدن باشد باید جراحی شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیماری های گوش می توانید به مقالاتی که در سایت موجود است مراجعه کرده و روش های درمان ها را نیز مطالعه کنید.

• اتواسکلروز

بیماری اتواسکلروز ، در اثر رشد غیر طبیعی استخوان اضافی در استخوانچه های گوش میانی ، بروز می یابد و منجر به عدم حرکت استخوانچه رکابی می گردد ( عملکرد صحیح گوش ، نیازمند حرکت آزادانه استخوانچه رکابی می باشد. ) ؛ طبق مطالعات به دست آمده ، بروز این بیماری در ۶۰ درصد از مبتلایان ، منشا ژنتیکی داشته است.

از علائم بیماری اتواسکلروز ، باید به مواردی که در ذیل ذکر شده اند ، اشاره کنیم :

شایع ترین علائم آن کاهش شنوائی است ؛ سایر نشانه های این بیماری عبارت اند از : احساس گیجی ، بروز مشکلات تعادل ، وزوز در گوش یا سر و غیره.

در صورتی که در افراد ، افت شنوایی رخ داده و در خانواده آن ها نیز افراد کم شنوا وجود داشته باشد ، آن ها در دسته افرادی قرار می گیرند که در معرض ابتلا به بیماری اتواسکلروز هستند.

• عفونت گوش میانی

همانطور که می دانید گوش تشکیل شده از سه بخش ؛ گوش خارجی ، میانی و داخلی است  و عملکرد صحیح هر سه بخش ، به منظور سلامت گوش از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وظیفه گوش میانی ، انتقال صدا می باشد ؛ از این رو بروز عفونت گوش میانی ، می تواند منجر به اختلال در شنوایی شود.

از نشانه های عفونت گوش میانی ، علاوه بر اختلال و کاهش در شنوایی باید به مواردی همانند شنیدن صدا در سر ، ترشح مداوم از گوش و از این قبیل موارد اشاره کنیم.

در صورتی که عفونت گوش میانی در وضعیت حاد قرار گیرد ، امکان پاره شدن پرده گوش وجود دارد.

لازم به ذکر است در صورت پارگی پرده گوش ، تنها راه درمان انجام جراحی می باشد.