نورینوم آکوستیک

مغز به گوش توسط یک عصب متصل می شود و نورینم آکوستیک بر روی این عصب رشد می کند ، نوعی تومور غیرسرطانی خوش خیم است که قابلیت گسترش به سایر نقاط بدن را ندارد و جزء بیماری های گوش محسوب می شود.

نورینوم آکوستیک اگر بسیار بزرگ باشد علائمی دارد و می توان متوجه وجود آن ها شد ولی اگر خفیف و کوچک باشند علائمی نداشته و نمی توان متوجه وجود آن ها شد ، در این صورت حتما باید فرد توسط متخصص گوش و حلق و بینی معاینه شود .

شایع ترین علائم نورینوم آکوستیک

در برخی افراد کاهش شنوایی به طور ناگهانی و یکباره اتفاق می افتد ولی در برخی دیگر در طولانی مدت و به صورت تدریجی گوش دچار کاهش شنوایی می شود.

شنیدن صدای زنگ در گوش ( وزوز گوش )

بی حس شدن صورت

ضعف ، سرگیجه و تعادل نداشتن فرد

نورینم آکوستیک

درمان نورینوم آکوستیک

اگر این تومورها کوچک باشند فقط با انجام MRI های منظم رشد آن ها را کنترل می کنند ولی اگر بزرگ باشند یا سریع در حال رشد باشند نیاز است که جراحی انجام شود.

اگر تومور چه بزرگ چه کوچک ، به یک بخش مهم و حیاتی در مغز نزدیک شود یا در حال نزدیک شدن باشد نیز باید جراحی انجام شود.

در جراحی ، تومورها را از طریق گوش یا جمجمه خارج می کنند.

اهمیت این تومور به علت قرارگیری آن در عصبی است که متصل به گوش و مغز است ، عصب شنوایی و عصب صورت هر دو در این تومور درگیر هستند  ، به همین دلیل باید هرچه سریع تر درمان شود زیرا رشد بیش از حد نورینوم آکوستیک باعث فشار به مغز می شود و تهدید بزرگی برای به خطر انداختن زندگی فرد محسوب می شود.

درمان این بیماری جراحی است و باید در طول جراحی به طور کامل نورینوم آکوستیک ها را خارج کرد ، اگر مقداری از آن ها باقی بماند باعث رشد دوباره تومور می شود به همین علت توصیه شدید می شود.

این جراحی تحت نظر یک متخصص گوش و حلق و بینی که دارای تجربه و مهارت خوبی در این زمینه است انجام شود.

بیماری های گوشجراحی زیبایی گوشجراحی بینی