۱۷ تیر

سر درد مرتبط با سینوزیت

سر درد مرتبط با سینوزیت : سینوس ها در اطراف بینی وجود دارد و هرگونه التهاب سینوس های موجود در بینی می تواند باعث بروز مشکلاتی برای فرد شود .

التهاب مخاط بینی می تواند باعث انسداد کامل یا نسبی سینوس های بینی شود و زمینه عفونت آن ها را فراهم سازد .

سینوزیت می تواند باعث سر دردهای شدید یا احساس پری سر و صورت همراه باشد .

احتمال افرادی را دیده اید که یک باره پیشانی خود را می گیرند و می گویند سر درد شدیدی گرفته اند و هنگامی که علت را از آن ها جویا شوید می گویند که به علت سینوزیت است .

در اصل مهم ترین بستر ایجاد سینوزیت ، سرما خوردگی و بیماری های عفونتی مرتبط با بینی است .

سر درد مرتبط با سینوزیت

دلایل بروز سینوزیت

هر فردی می تواند در طی زندگی خود دچار سینوزیت حاد یا مزمن شود ولی در افرادی که دچار انحراف تیغه بینی ، پولیپ بینی ، آلرژی ، نقص سیستم ایمنی بدن و تنگی مجرای سینوس ها باشند بیشتر در معرض بروز به سینوزیت هستند .

سینوزیت حاد به طور معمول کمتر از چهار هفته است طول می کشد و سردرد شدید یکی از بارزترین دلایل وجود بیماری سینوزیت است .

سینوزیت مزمن بیش از ۱۲ هفته طول می کشد و برای درمان نیز هم می توان از جراحی استفاده کرد هم می تواند داروهای گیاهی یا شیمیایی برای فرد تجویز کرد .

درمان سینوزیت

اگر سردرد بیش از ۱۰ روز ادامه داشت حتماً به یک جراح و متخصص گوش مراجعه کنید تا پس از معاینه و تشخیص دلیل سر درد معالجه را آغاز کند.

هرچه سریع تر برای درمان اقدام کنید می توانید از بروز سینوزیت حاد جلوگیری کنید و باعث کاهش سردرد مرتبط با سینوزیت شوید .

درد در نواحی پیشانی و سر بسیار آزار دهنده است به همین دلیل حتماً برای رفع سردردهای ناگهانی نیاز است که فرد معاینه شود .

سردرد تنها یکی از علائمی است که بیماری سینوزیت می تواند داشته باشد از دیگر علائم سینوزیت می توان به موارد زیر اشاره کرد :

• کاهش شنوایی و چشایی
  • احساس خستگی
  • سرفه
  • ترشحات زرد یا سبز از بینی
  • گرفتگی بینی

برای درمان بیماری سینوزیت در ابتدا فرد باید توسط یک متخصص گوش و حلق و بینی معاینه شود تا علت بیماری سینوزیت تشخیص داده شود .

در صورتی که جراح متخصص صلاح داند می توان از روش های غیر جراحی مانند داروهای شیمیایی و گیاهی استفاده کرد در غیر این صورت نیاز است که فرد حتماً جراحی شود .