۱۶ شهریور

فوق تخصص گوش در تهران

فوق تخصص گوش در تهران : کسانی که دچار بیماری های گوش شده اند و به دنبال یک فوق تخصص گوش خوب هستند تا با مراجعه به او درمان خود را آغاز کنند بهتر است این مقاله را مطالعه کنند.

یک پزشک پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی در آزمون تخصص شرکت می کند و به مدت دو الی سه سال در مقطع تخصص تحصیل می نماید، پس از اینکه فرد دوره تخصص خود را با موفقیت سپری کرده می تواند آزمون فلوشیپ بدهد و پس از قبولی مدرک فلوشیپ خود را دریافت کند.

دکتر مهدی سلیمانپور یکی از بهترین متخصصین گوش و حلق و بینی می باشد که در سال ۱۳۸۹ موفق به دریافت فلوشیپ اتولوژی شده است.

فوق تخصص گوش در تهران

چگونه می توان بهترین فوق تخصص گوش در تهران را انتخاب کرد؟

برای انتخاب یک فلوشیپ اتولوژی خوب یا فوق تخصص گوش در تهران می توانید از دوستان و آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید.

پس از تهیه لیست پزشکان فوق تخصص گوش و حلق و بینی در تهران درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره نزد بهترین آن های بروید.

در جلسه مشاوره تمامی مشکلات خود را به پزشک مورد نظر بگویید تا او بتواند به درستی شما را راهنمایی کند.

به این نکته در هنگام انتخاب متخصص گوش و حلق و بینی دقت کنید که با او حس راحتی داشته باشید تا بتوانید سوالات خود را به راحتی از او بپرسید.

ویژگی های بهترین فوق تخصص گوش در تهران

• یک فوق تخصص گوش خوب باید صبور باشد و زمان کافی را برای معاینه و مشاوره بیمار بگذارد.
  • با توجه به شرایط بیمار بهترین روش درمانی را به او پیشنهاد دهد.
  • فقط به فکر منافع خود نباشد و سلامت بیمار را اولویت کار خود قرار دهد.
  • آزمایشات و داروهای مورد نیاز برای بهبود مشکل بیمار را تجویز نماید.
  • تمامی مراقبت های لازم برای بهبودی را به او توضیح دهید.

بیماری های گوش :

بیماری های گوش بسیار زیادی می باشد و هر فرد ممکن است دچار یکی از آن ها شود، در صورتی که دچار یکی از بیماری های گوش اعم از منییر ، اوتیت ، عفونت گوش و غیره شده اید می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقالات جامعی که تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

اهمیت مراجعه به فوق تخصص گوش

به این نکته مهم توجه کنید با مشاهده علائمی که مربوط به بیماری های گوش بود سریعا به یک متخصص گوش خوب مراجعه کنید تا سریعا تحت درمان قرار گیرید.

اگر به یک متخصص گوش و حلق و بینی خوب مراجعه نکنید ممکن است که روند درمانی شما به درستی انجام نشود و مشکلات جدی برای تان ایجاد شود.

هزینه مراجعه به فوق تخصص گوش چقدر می باشد؟

هزینه مراجعه به یک متخصص گوش خوب باتوجه به دستمزد پزشک ، نوع بیماری و روش درمان ، هزینه آزمایشات و داروها و غیره تعیین می شود.

به این نکته مهم توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه به هر پزشکی مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

مراقبت های بعد از جراحی گوش

1. بیماران باید داروهایی که جراح گوش برای آن ها تجویز کرده است را به طور مرتب و سر ساعت مصرف کنند.
  2. احساس درد خفیف پس از جراحی گوش ، عادی می باشد و بیماران می توانند جهت کاهش درد ، مسکن مصرف کنند.
  3. توصیه می شود افرادی که جراحی گوش انجام داده اند ، تا مدتی گوش جراحی شده خود را به سمت بالا نگه دارند.
  4. عطسه یا سرفه کردن باعث وارد شدن فشار به اعضا صورت می شود ، به همین علت توصیه می شود بیماران بعد از جراحی گوش با دهان باز عطسه و سرفه کنند.
  5. پس از گذشت ۳ روز از جراحی گوش ، بیماران می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند ؛ اما آن ها تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین منع می شوند.
  6. شنیدن صدا و بی حسی گوش تا مدتی در افرادی که جراحی گوش انجام داده اند ، امری عادی و طبیعی می باشد ؛ بنابراین در این باره نگران نباشید.
  7. ورود آب به گوش ، قبل از بهبودی کامل باعث عفونت گوش می شود ؛ بیماران باید در این باره دقت کنند.
  8. اشخاصی که جراحی گوش انجام داده اند ، تا مدتی اجازه رفتن به استخر را ندارند.
  9. بیماران پس از جراحی گوش ، باید طاق باز بخوابند تا از وارد شدن فشار به گوش خودداری کنند.
  10. بیماران بعد از جراحی گوش ، باید از غذاهای نرم و آبکی که نیاز به جویدن ندارند استفاده کنند.

سوالات متدوال درباره گوش و بیماری های مرتبط با آن

• علت وزوز گوش چیست ؟

وزوز گوش ، یکی از علائم اختلال در گوش می باشد ، منظور از آن شنیدن صداهایی هم چون سوت زدن ، صدای باد ، صدای غرش و غیره در داخل گوش می باشد که منبع خارجی ندارند ؛ برخی از افراد این صداها را به طور دائم می شنوند در حالی که برخی از افراد تنها در برخی از مواقع صداها را می شنوند ؛ شنیدن صدا در گوش دلایل مختلفی دارد که برخی از آن ها عبارت اند از : کم شنوایی ، عفونت گوش ، استرس ، جرم گوش ، عوارض ناشی از برخی از داروها و غیره.

• در چه مواقعی از روش درمانی کاشت حلزون استفاده می شود ؟

برای درمان افرادی که ناشنوایی آن ها شدید می باشد و با استفاده از سمعک قادر به شنیدن نیستند ، از کاشت حلزون استفاده می شود ؛ دستگاه حلزون به طور مستقیم باعث تحریک عصب شنوایی می شود.

• آیا صحبت کردن طولانی مدت با تلفن همراه باعث کم شنوایی در افراد می شود ؟

آسیب رساندن تلفن همراه به گوش ، به طور علمی ثابت نشده است اما در حالت کلی صدای بلند باعث آسیب رسیدن به پرده گوش می شود.